Gå till innehåll

HANDBOLL ÖST

HANDBOLL ÖST

Foto Maria Casado

Förändring i domarteam Sydöst – Ellen Slagfeldt ny teamledare

Handbollförbundet Öst fortsätter att stärka domarverksamheten inför kommande säsong. Nu kliver Ellen Slagfeldt in som ny teamledare för domarteam Sydöst, en verksamhet som spelar en viktig roll i att utveckla och behålla domare i distriktet.

Domarteamen har under de senaste åren bidragit till en ökad rekrytering av domare och är idag en etablerad del av Handbollförbundet Östs verksamhet. Syftet är att skapa en trygg och tydlig utvecklingsväg för domare, från DU1 och DU2 på föreningsnivå till DU3 som distriktsdomare.

Teamledaren har en central roll i arbetet och ansvarar för samordning, uppföljning och att varje domare får rätt stöd i sin utveckling utifrån sina egna mål.

Inför den kommande säsongen tillträder nu Ellen Slagfeldt som ny teamledare för domarteam Sydöst.

– Att få bidra till nästa generation domare och följa deras resa i handbollen känns väldigt roligt, säger Ellen.

Hon ser också fram emot uppdraget:

– Att få inspirera och utveckla unga domare känns både meningsfullt och otroligt motiverande.

Therese Ljuvhage, domar- och funktionärsansvarig i HF Öst, är mycket nöjd med rekryteringen:

– Jag är väldigt glad att få välkomna Ellen som ny teamledare. Med sitt engagemang för trygghet och utveckling är hon en stark representant för det vi vill bygga vidare på i domarverksamheten.

Samtidigt riktar HF Öst ett varmt tack till avgående teamledare:

– Vi vill tacka Klas Johansson för ett värdefullt arbete som teamledare för Sydöst. Ditt engagemang har stärkt domarverksamheten, och vi är glada att du fortsätter bidra i en annan roll inom organisationen.

Avslutningsvis, varmt välkommen till din nya roll, Ellen!

Publicerad: 2026-04-24

Senast uppdaterad: 2026-04-23

Författare: Maria Casado

Intressant? Dela gärna!